BODH
[/code:1:bea66ddae0]

Boekhouder op de Hoek

Uw boekhouding in onze ervaren handen!

BODH - Boekhouder op de Hoek

Uw boekhoudzorgen mijn Zorg!

 

Uw administratiezorgen uit handen geven geeft u de extra tijd die u beter kunt gebruiken voor uw onderneming of toch een een uurtje vrij te kunnen maken om eens niet nee te moeten zeggen tegen de familie in plaats nog even de administratie te moeten doen.

 

Boekhouder - Administrateur

 

Een bekende uitspraak is dat een goede boekhouder zijn eigen salaris terugverdiend. Maar wat nu te doen als uw bedrijf niet groot genoeg is om een boekhouder 40 uur werk te bieden; dan wordt het lastig om die bekende uitspraak te laten uitkomen.

 

Volgens Wikipedia: "Een boekhouder verzorgt de boekhouding van één of meerdere ondernemingen of zelfstandigen." en "een administrateur is iemand die beroepsmatig de (financiële) administratie bijhoudt voor een bedrijf, vereniging of stichting". Van Dale meldt hiervoor: "Boekhouder - iem. die boekhoudt" en "Administrateur - 1 beheerder, bestuurder 2 (hoofd)boekhouder" . Mijn eigen uitleg is dat ze hetzelfde werk doen alleen heeft de term administrateur een wat duurdere klank. Bij mij krijgt u de administrateur voor de prijs van een boekhouder.

 

ZZP'ers, eenmanszaken en kleine bedrijven

 

Dit zijn de bedrijven waarvoor mijn all-in aanbiedingen voor bedoeld zijn; natuurlijk ook andere bedrijven van harte welkom maar daar zijn de genoemde aanbiedingen niet voor bedoeld. Wat ik wil bieden is maatwerk voor bedrijven die een boekhouder nodig hebben, dit kan met behulp van afspraken over het maximaal aantal financiële handelingen die vallen onder het abonnement maar ook door afspraken te maken welk onderdeel van de administratie door uzelf wordt uitgevoerd en welk deel u overlaat aan mij. Bij alle abonnementen zal gelden dat er vanaf start van het contract er maximaal een opzegtermijn van 1 maand zal gelden, ben ik degene die het contract opzegt dan zal ik altijd ervoor zorg dragen dat de lopende omzetbelastingaangifte (ook in geval van een kwartaalaangifte) dan voor u geregeld wordt. Er zijn diverse online boekhoudprogramma's waar u gebruik van kunt maken, en ook al volgt u mijn voorstel dan bent uzelf de accounthouder van het programma zodat u ten alle tijde bij uw eigen gegevens kunt en ook al wordt onze relatie verbroken dan nog houdt u uw gegevens onder uw eigen beheer.

 

Aantal mogelijkheden zijn:

  • Odoo (OpenErp), online ERP pakket (zeer uitgebreid met veel mogelijkheden) waarbij er een maandelijks bedrag moet worden betaald als u meer als 2 gebruikers invoert, tot 2 gebruikers is het pakket gratis;
  • Exact Online; één van de beste financiële pakketten (heb zelf 20 jaar met Exact gewerkt en weet waar ik over praat) maar wordt vaak te duur worden gevonden indien je wat bijzondere eisen stelt aan de administratie - bedenk vooraf goed wat uw wensen zijn en bespreek wat dat voor financiële gevolgen kan hebben. Op dit moment heeft Exact Online een hele mooie aanbieding voor ZZP'er pakket, dit gaat dan wel samen met een administratiekantoor;
  • Kleisteen, goed en goedkoop pakket dat vooral voor de ZZP'ers in de bouwbranche wat extra's biedt, helaas nog geen smartphone app beschikbaar;
  • Overige pakketten; hierbij kan ik natuurlijk niet meteen een administratie aanleveren en zal ik me er eerst in moeten verdiepen maar wat mij betreft hoeft dat geen probleem te zijn.

 

Welk pakket u kiest dat is volledig aan u, al heb ik net als iedere bouwvakker natuurlijk graag de beschikking over goed gereedschap. Ik heb als bedrijf zelf gekozen voor Exact Online en vind ik het prettig om mee te werken, dat wil niet zeggen dat het een probleem is als u met een ander vergeliijkbaar pakketvoorstel komt. De linken zijn puur ter informatie en of u wel of niet erop klikt maakt voor mij geen verschil. De adviezen die ik geef zullen zijn wat ik uw geval het beste vind passen. Het zal natuurlijk wel altijd uw eigen beslissing blijven met welk pakket gewerkt gaat worden. De linken die vermeldt worden op mijn pagina zijn alleen ter informatie.

 

Bouwbranche

 

20 Jaar ervaring in de bouwbranche als hoofd administratie is wat ik te bieden heb. Wil natuurlijk niet zeggen dat alleen bedrijven in deze branche geholpen kunnen worden, het is wel de branche waar ik extra kwaliteiten kan bieden. Soms is het niet genoeg om alleen de administratie bij te houden maar is het nodig om met behulp van de cijfers te beoordelen of aanneemsommen goed zijn berekend, of gerealiseerde productiecijfers goed genoeg zijn om in de toekomst een gezonde onderneming te behouden. Woordje soms mag u natuurlijk ook vervangen door altijd; want daar begint namelijk het terug verdienen van de kosten die gemaakt worden voor het bijhouden van de administratie. Natuurlijk is de aangifte omzetbelasting belangrijk voor uw bedrijf, maar nog veel belangrijker is het om met de cijfers aan het werk te gaan en het bedrijf ermee te sturen. Hebt u de cijfers in de hand dan heeft u uw eigen bedrijf in de hand.

Bank: NL41 KNAB 0207 2748 78

Knab (Aegon Bank N.V.)

 

KvK: 61509507

 

BTW nummer: NL105423622B01

BODH - Boekhouder op de Hoek

 

administrateur: Rudi Gerritsen

 

Bergstraat 27

 

7021 XG Zelhem

 

06-22456854

 

 

 

Skype: BODH14

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright BODH - BoekhouderopdeHoek, 2014